Få mest muligt for pengene

Det sker, at vi får kunder igennem på telefonen, som tror, at vores funktioner koster ekstra, eller som slet ikke ved, at de findes i DataLøn...

 

Som kunde i DataLøn skal du selvfølgelig have mest muligt ud af dit abonnement. Derfor har vi skabt et overblik over alle de lækre fordele, som du kan nyde godt af. Bare rolig - det handler hverken om ændringer i pris eller funktionalitet. Vi vil bare så gerne have, at du får mest muligt for dine penge.

 

Se hvad DataLøn koster inklusiv alle de fede funktioner
  • 0-indberetning

    Vidste du, at du pr. 1. januar 2019 har pligt til lønindberetning hver måned - også selvom dine medarbejdere ikke skal have løn hver måned? Vidste du også, at du kan tilmelde dig automatisk 0-indberetning hos os kvit og frit? Hvis dit firma hører til dem, der er registreret med “pligten sporadisk indberetning”, skal du nu vænne dig til at 0-indberette hver måned – også selvom du ikke udbetaler løn. Sporadisk indberetning bliver afskaffet, og alle virksomheder, som udbetaler løn, får pligt til at indberette månedligt. Hvis du glemmer at indberette, også selvom du ikke har udbetalt løn, koster det dig en afgift på 800 kr. per måned. Det er altså en god idé at tjekke, om du er tilmeldt automatisk 0-indberetning i DataLøn.
  • Automatisk løn

    Har du allerede har godt styr på indtastningerne, kan du sætte lønnen til at køre automatisk til alle dine medarbejdere hver måned. Så er der én ting mindre at bekymre sig om.
  • Automatisk overførsel til ATP og Samlet Betaling

    Vidste du, at vi sikrer, at dine indtastninger indberettes følgende steder? ATP, DAB, FMB DA/LO, DA Barselsfond og Samlet Betaling (AUB, AES, FIB og barsel.dk) Vi sørger også for at indberette alle afregninger til det offentlige, eksempelvis til SKAT. Så er der én ting mindre på huskelisten og mere tid til andre ting!
  • e-Boks og e-arkiv

    Fra den 1. januar 2019 må du som virksomhed ikke sende elektronisk post, som indeholder ukrypterede, personfølsomme oplysninger. Det behøver du dog ikke bekymre dig om, hvis du er kunde hos os. Alt hvad der foregår i DataLøn er selvfølgelig i et sikkert miljø, og alt hvad vi sender til dig og dine medarbejdere, bliver sendt via e-Boks eller e-arkiv – begge er sikre linjer. Det koster dig ikke ekstra.
  • Ferieregnskab

    Hos DataLøn har du mulighed for at få medarbejderens ferieregnskab vist på lønsedlen, uden at det koster dig ekstra. På den måde kan medarbejderne selv følge med i, hvor mange feriedage de har optjent og afholdt. Smart, ikke?
  • Fraværskalender

    Med fraværskalenderen kan du holde styr på dine medarbejderes fravær. Du registrerer nemt forskellige typer af fravær på hver enkelt medarbejder - og du kan hente en rapport med det samlede overblik. Og du kan give os besked, hvis du ønsker, vi skal hjælpe dig med at søge den refusion, du har ret til.
  • Statistik

    Hvis din virksomhed er udvalgt til at indberette statistik i 2019, kan du tilmelde dig via DataLøn - så sørger vi for løbende indberetning til statistikmodtagerne. Vi bruger din virksomheds stamoplysninger, så du ikke skal bekymre dig om statistik.
  • Integrationer

    Hos DataLøn kan du integrere med både tidsregistrering- og regnskabssystemer, så du ikke skal bruge for meget tid på administrativ bøvl. Det koster dig ikke ekstra. Til gengæld får du mere tid i kalenderen til sjovere opgaver. Du har mulighed for at integrere med hele 15 tidsregistreringssystemer, 3 økonomisystemer og 5 fordelsprogrammer, og vi arbejder hele tiden på flere integrationsmuligheder for dig. Når du skal i gang med opsætningen, hjælper vi dig også. Vi guider dig nemlig via vores vejledninger, som du allerede har adgang til via supportcentret.
  • KlarLøn

    Er du lønpartner, kan du gratis bruge KlarLøn, som er en cloud-baseret løsning, der giver både dig og dine kunder nem adgang til at indsamle og indberette løndata. Alle løndata indberettes samme sted, samler dokumentationen og strømliner alle processer på tværs af kundeporteføljen. Med KlarLøn får du ét samlet overblik over dine kunders lønindberetninger. Dine kunder logger bare på Klarløn og registerer deres løndata. Herefter kan du se alle de registrerede løndata, og hvis alt er i orden, overfører du bare data til DataLøn, hvor du kan lave løn som du plejer. Med KlarLøn får du også en godkendelsesproces, der overholder alle lovkrav for revisorer.
  • Ring, chat eller skriv

    Det koster dig ikke ekstra at blive klogere hos os. Vi har et ret fantastisk kundecenter, som elsker at hjælpe - hvadenten det er på mail eller telefon.
  • Ret fejl i lønnen

    Der er næsten intet værre end en forkert lønseddel. Medarbejderne bliver utilfredse, og hvad gør man så? Har du tastet forkert, så kan du stadig nå at rette op på fejlen. Du kan altid udbetale penge via en bankoverførsel til dine medarbejdere, så de ikke står og mangler dem. Bagefter skal du bare huske at skrive udbetalingen på lønsedlen som en aconto-udbetaling, så medarbejderne ikke får dobbelt løn. Hos DataLøn har du nemlig mulighed for at lave løn tilbage i tiden, hvis lønnen er kørt forkert.
  • Prøveberegning

    Inden du sender oplysningerne afsted, kan du lave en prøveberegning kvit og frit, så du kan gennemgå dine indtastede oplysninger. Så er du sikker på, at du laver korrekt løn til dine medarbejdere.
  • Quick-indberetning

    Vores quick-indberetning gør løn overskueligt for dig, der skal lave løn til flere medarbejdere. Vi anbefaler dig, at du laver løn via denne funktion, for det betyder, at du kan gemme undervejs. Du laver løn på samme måde som du er vant til - bare meget hurtigere. Så skal du ikke taste forfra efter kaffepausen.
  • Afstemning og rapportering

    Hos DataLøn kan du trække rapporter, som kan hjælpe dig ved afstemning eller som dokumentation af stamoplysninger. Rapporten ‘Løndata’ er vores nyeste rapportmulighed. Her kan du se alle lønposter for dine medarbejdere. Rapporten kan være en god hjælp til din afstemning. Derudover kan du trække rapporten ‘Medarbejderens stamoplysninger’ inden du eksempelvis ændrer stamoplysningerne, så har du altid din dokumentation i orden.
  • SmartLøn

    Hos os slipper du for at tyde kragetæer på krøllede timesedler. Dine medarbejdere kan nemlig indberette arbejdstid, sygdom, ferie eller andet fravær via vores SmartLøn app. De kan også registrere kørsel og udlæg. Det er en fordel både for dig som arbejdsgiver og for dine medarbejdere. Dine medarbejdere registrerer deres arbejdstid, og du får samlet alle data ét sted. Nemt, enkelt og allerede en del af dit abonnement!
Tjek om dit lønsystem kan det, det skal.