Emner

Vælg et emne for at finde hjælp, svar og vejledninger.

Løn

Du kan gøre meget for selv at tjekke, om din løn er korrekt . Hvis du kommer i tvivl, kan du læse mere her.

Læs mere

Lønsedler

Sørg for altid at tjekke, om din lønseddel er korrekt. Se her, hvad du skal gøre, hvis du opdager fejl og mangler.

Læs mere

Ferie

Læs mere om, hvad du kan gøre, hvis du har spørgsmål til feriedage, feriekort og feriepenge.

Læs mere

SKAT

Læs, hvad du kan gøre, hvis du opdager du fejl i din løn, fordi dit skattekort ikke er brugt korrekt.

Læs mere

Løn

Klik på et spørgsmål for at at se svaret.

  • Hvorfor er der fejl i min løn?

    Der kan være mange årsager til, at din løn ikke er korrekt. Derfor skal du kontakte din arbejdsgiver for at finde ud af, hvad der er galt.
  • Hvorfor har jeg ikke fået løn? Min arbejdsgiver siger, at det er jer, der har lavet en fejl

    Der kan være mange årsager til, at din løn ikke er til udbetaling, derfor må vi henvise dig til at kontakte din arbejdsgiver.
  • Min arbejdsgiver er konkurs, og jeg har spørgsmål til min løn mv., hvad gør jeg?

    Når en arbejdsgiver er registreret konkurs, er det kurator/advokat, som varetager alt ved konkursboet. Derfor skal du kontakte den kurator eller advokat, der har ansvaret for din arbejdsgivers konkursbo.

Lønsedler

Klik på et spørgsmål for at at se svaret.

  • Kan jeg få en kopi af min lønseddel?

    Det skal du spørge din arbejdsgiver om. I Bluegarden opbevarer vi nemlig ikke lønmateriale, der handler om de enkelte medarbejdere hos vores kunder. Hvis du er tilmeldt e-boks via din arbejdsgiver, kan du finde din lønseddel der.
  • Jeg er fratrådt og skal bruge en kopi af mine lønsedler, men jeg ønsker ikke at kontakte min tidligere arbejdsgiver. Hvad gør jeg?

    Hvis du er tilmeldt e-boks via din tidligere arbejdsgiver, kan du se dine lønsedler der. I DataLøn opbevarer vi ikke dine lønsedler, så vi kan desværre ikke hjælpe dig.
  • Hvorfor må jeg ikke ringe og spørge DataLøn om min løn, når der står DataLøn på min lønseddel?

    DataLøn er leverandør af lønløsninger til arbejdsgivere. Vi har derfor ikke ansvar for indtastning af data i systemet.
  • Min arbejdsgiver er konkurs, og jeg har spørgsmål til min lønseddel mv., hvad gør jeg?

    Når arbejdsgiver er registreret konkurs, så er det kurator/advokat, som varetager alt vedr. konkursboet. Derfor skal du rette henvendelse dertil.

Ferie

Klik på et spørgsmål for at at se svaret.

  • Jeg har ikke fået nogen feriepenge? Hvor er de?

    På din feriepengeanvisning kan du se, om de er overført til Feriekonto eller en anden feriefond. Du kan også gå ind på borger.dk og se dine feriepenge. Hvis du ikke kan se noget her, skal du kontakte din arbejdsgiver.
  • Jeg har ikke fået et feriekort. Hvad gør jeg?

    Alle feriekort er som udgangspunkt elektroniske. Du kan se dine feriepenge på borger.dk. Her kan du også bede om at få udbetalt feriepenge, når du skal holde ferie.
  • Hvor meget har jeg optjent i feriepenge?

    Det kan du se på din feriepengeanvisning eller på borger.dk.
  • Hvor skal jeg sende mit feriekort hen?

    Alle feriekort er som udgangspunkt elektroniske. Har du modtaget et i papirform, skal du kontakte din arbejdsgiver for at få at vide, hvad du skal gøre.
  • Der står forkert antal feriedage på mit feriekort. Hvorfor?

    Der kan være mange årsager til, at dine feriedage ikke er korrekte. Derfor skal du kontakte din arbejdsgiver for at finde ud af, hvad der er galt.
  • Min arbejdsgiver er konkurs, og jeg har spørgsmål til min feriepenge mv., hvad gør jeg?

    Når arbejdsgiver er registreret konkurs, så er det kurator/advokat, som varetager alt vedr. konkursboet. Derfor skal du rette henvendelse dertil.

SKAT

Klik på et spørgsmål for at at se svaret.

  • Hvorfor er mit skattekort ikke brugt på min løn?

    Tjek først, om det er dit CPR-nummer, der står på lønsedlen. Hvis ikke, så kontakt din arbejdsgiver. Det kan også skyldes andet arbejde, S.U. eller anden overførselsindkomst.