Hurtigt og nem lønadministration med god samvittighed

For lægesekretæren i Jens Ole Jacobsens praksis klares lønadministrationen hurtigt, nemt og med god samvittighed.


Skulle der være spørgsmål, kontakter hun gerne den nærværende og kompetente support. I Bluegarden er det altid rart at bede om hjælp.

Lene Albrechtsen har arbejdet som lægesekretær i Læge Jens Ole Jacobsens klinik i Kalundborg siden 2009. Inden da arbejdede hun også som lægesektrær i en anden klinik, og i begge ansættelser er lønhåndteringen foregået i Bluegardens lønløsning LønAdministration. Hun forklarer, at hun altid har været en tilfreds bruger af LønAdministration.

”Jeg kendte engang én kollega, som selv sad og håndterede løn, og som endte med at bruge fire-fem timer om ugen på det. Jeg sagde til hende, at hun skulle holde op og tilmelde sig LønAdministration i stedet. Hun var stædig og ville gerne selv have kontrollen. Men udover at hun brugte en masse tid på løn, lavede hun jo også en masse fejl,” siger Lene Albrechtsen.

Hvis jeg har spørgsmål, sender jeg en mail til Bluegardens konsulenter, og så får jeg som regel svar inden for en time.

Lene Albrechtsen, lægesekretær

Tages alvorligt i Bluegarden

For andre mindre virksomheder kan særlige ansættelsesforhold godt gøre lønadministrationen til en relativt kompleks affære – også selvom der kun er få ansatte. Men i Jens Ole Jacobsens lægepraksis er lønadministration meget simpel. Alle medarbejdere er fastlønnede og får derfor udbetalt den samme løn hver måned. De få gange, hvor en medarbejders lønforhold ændrer sig, eller der skal udbetales ferietillæg, meddeleler Lene Albrechtsen det blot til Bluegarden, og så slår ændringerne igennem på førstkommende lønseddel.

”Jeg synes generelt, at supporten og kontakten til Bluegarden fungerer rigtig godt. Hvis jeg har spørgsmål, sender jeg en mail til Bluegardens konsulenter, og så får jeg som regel svar inden for en time. Jeg bruger også tit deres chat-funktion. Det foretrækker jeg frem for at ringe, fordi det er rart, at jeg kan lave noget andet imens og ikke skal sidde med telefonen i hånden,” siger Lene Albrechtsen.

I Bluegarden føler jeg, at der altid er tid til mig.

Lene Albrechtsen, lægesekretær

Hun forklarer, at hun altid føler, at hun bliver taget alvorligt, når hun henvender sig med problemer – små som store. ”Vi kender alle sammen følelsen af at spørge om noget, og så bagefter tænke: Det skulle jeg aldrig have spurgt om. Det er ikke behageligt. Hos Bluegarden føler jeg altid, at der er tid til mig.”

Ingen dårlig samvittighed

Lene Albrechtsen er ansat i et flexjob i Jens Ole Jacobsens klinik. Det betyder, at hun kun er fysisk til stede i klinikken to dage om ugen. Men uanset om hun er på klinikken eller ej, så er hun altid sikker på, at hun får udbetalt korrekt løn til de ansatte til tiden.

”Det er guld værd for mig at bruge LønAdministration. For det betyder, at jeg ikke skal gå rundt og have dårlig samvittighed eller sætte mærker i kalenderen, hver gang der skal udbetales løn. Jeg ved, at der altid er styr på det, og at der bliver indbetalt det rigtige til SKAT, ATP, feriefonde, barselsfonde, pension og så videre. Og skulle jeg ikke være på klinikken, kan jeg bare logge på LønAdministration hjemmefra og godkende lønnen.”

Lene Albrechtsen forklarer også, at de anvender modulet Refusion ved sygdom. Proceduren er, at Lene Albrechtsen skriver til Bluegarden, hvilken medarbejder der er tale om, og hvilke datoer vedkommende har været sygemeldt. ”Så går resten af sig selv. Vi fik Refusion for et par år siden, og sammenlignet med den måde, vi søgte refusion på tidligere, vil jeg tro, at vores administrationstid er halveret,” siger Lene Albrechtsen.

Fair fast pris

Det er gratis at oprette sig i LønAdministration, og der er intet abonnement. Kun én fast pris pr. lønseddel. Den faste pris pr. medarbejder ligger for Jens Ole Jacobsens klinik i et leje, hvor Lene Albrechtsen simpelthen ikke tror på, at det kan gøres billigere.

Når man tænker på, at jeg ikke bruger nogen som helst tid på løn, synes jeg, at det giver sig selv. For hvorfor bøvle med det selv? Det eneste, jeg gør hver måned, er at printe bilag ud til regnskabet. Og så kører det bare.

Lene Albrechtsen, lægesekretær

”Når man tænker på, at jeg ikke bruger nogen som helst tid på løn, synes jeg, at det giver sig selv. For hvorfor bøvle med det selv? Det eneste, jeg gør hver måned, er at printe bilag ud til regnskabet. Og så kører det bare,” siger Lene Albrechtsen. Hun forklarer, at for hende ligger der også en stor fordel i, at hun ikke behøver at kaste sig over al funktionaliteten i LønAdministration for at håndtere lønnen.

”Jeg bliver snart 60 og er glad for, at jeg ikke skal sætte mig ind i alt det nye. Jeg kan nøjes med det, jeg kender, og det kan jeg overskue,” siger Lene Albrechtsen og runder af med at rose Bluegardens konsulenter.

”Når jeg chatter med dem, slutter jeg tit af med at skrive tak for hurtig og god hjælp. Ikke som sådan noget venindesludder, men som et tak for at de er så nærværende, og at de får mig til at føle, at jeg er vigtig for dem. Også selvom jeg godt ved, at vi bare er en lille kunde i deres verden.”

Lægesekretæren i Jens Ole Jacobsens praksis klarer lønadministrationen hurtigt, nemt og med god samvittighed

Om Jens Ole Jacobsens lægepraksis

Jens Ole Jacobsens lægepraksis er beliggende i Kalundborg. Udover Jens Ole Jacobsen er der ansat to sekretærer og en sygeplejerske.

Læge Jens Ole Jacobsens fordele med LønAdministration

  • Bluegarden sender lønsedler til e-Boks og lønbilag til e-arkiv
  • Bluegarden beregner A-skat, AM- og ATP-bidrag samt afregner til blandt andet SKAT, ATP og pension
  • Bluegarden hjælper med refusion ved syge- og barselsfravær
  • Med LønAdministration kan man lave løn online hjemmefra