Ølby Tandlæge Center fik skræddersyet DataLøn der satte skub i processen

Karin Melchiorsen og Mette Nielsen ved Ølby Tandlæge Center hyrede en konsulent fra Bluegarden og fik ikke kun skræddersyet deres DataLøn system, de fik også indsigt og mod på at gå i gang med at lave løn.


Efter mange år med ekstern bogholder til at klare lønnen besluttede Ølby Tandlæge Center for nylig, at receptionist og kontormedarbejder Karin Melchiorsen og klinikassistent Mette Nielsen skulle klare lønnen til de 9 medarbejdere i fremtiden.

Det er jo et stort ansvar at sidde med lønnen for ens chef og kolleger. Den skal bare være i orden.

Karin Melchiorsen, kontormedarbejder

Karin Melchiorsen fortæller: ”Jeg har klaret det almindelige bogholderi i mange år, men har nok frygtet lønnen, som vores klienter ind imellem frygter en rodbehandling. Det er jo et stort ansvar at sidde med lønnen for ens chef og kolleger. Den skal bare være i orden.”

Konsulenten satte skub i processen

I første omgang deltog de begge i kurserne Dataløn I og II, som de syntes var gode og gav dem indblik i lønområdet og systemet. For at få opsætningen af DataLøn helt på plads, valgte de to også at få en Bluegarden konsulent ud til at guide og rådgive i 3 timer.

Timerne sammen med konsulent betyder, at løn nu er lige til at gå til. Og er der noget, jeg er tvivl om, så ved jeg, at jeg kan ringe og få hjælp.

Karin Melchiorsen, kontormedarbejder

”At få konsulenten ud var en rigtig god investering for os. Det var rart at sidde ved vores egen skærm og se, hvordan systemet fungerer. Samtidig fik vi vist alle de ting, vi var i tvivl om og vi fik bl.a. hjælp til at omdøbe linjerne, så de passer præcist til vores behov. Nu er jeg f.eks. ikke i tvivl om, hvor jeg skal indtaste arbejde efter kl. 18. Det hedder linjen ganske enkelt,” fortæller Karin Melchiorsen med et smil.

Hjælpen er altid lige ved hånden

”Timerne sammen med konsulent betyder, at løn nu er lige til at gå til. Og er der noget, jeg er tvivl om, så ved jeg, at jeg kan ringe og få hjælp. Det har jeg allerede benyttet mig af bl.a. i forbindelse med nogle udfordringer med at udskrive. Her overtog og fjernstyrede medarbejderne hos Bluegarden ganske enkelt tingene på min skærm og sørgede for, at det hele blev udskrevet. Det var virkelig skønt og dejligt at vores DataLøn serviceabonnement giver os adgang til den hjælp,” afslutter Karin Melchiorsen.

Ølby Tandlæge Center fik skræddersyet DataLøn der satte skub i processen