Vælg et emne for at finde hjælp, svar og vejledninger

Hvorfor er der fejl i min løn?

Der kan være mange årsager til at din løn ikke er korrekt. I de fleste tilfælde vil det kræve en gennemgang af lønsedlen og derfor skal du kontakte din arbejdsgiver,  så de kan undersøge hvad der er galt.

Hvorfor har jeg ikke fået løn? Min arbejdsgiver siger, at det er jer, der har lavet en fejl

Hvis der er sket en fejl fra DataLøns side, skal din arbejdsgiver kontakte os hurtigst muligt, så vi kan hjælpe.

Min arbejdsgiver er konkurs, og jeg har spørgsmål til min løn mv., hvad gør jeg?

Når en arbejdsgiver er registreret konkurs, er det kurator/advokaten, som varetager alt vedrørende konkursboet. Derfor skal du kontakte den kurator eller advokat, der har ansvaret for din arbejdsgivers konkursbo.

Kan jeg få en kopi af min lønseddel?

Ja, du skal henvende dig til din arbejdsgiver, som kan udlevere en kopi af din lønseddel til dig.

Jeg er fratrådt og skal bruge en kopi af mine lønsedler, men jeg ønsker ikke at kontakte min tidligere arbejdsgiver. Hvad gør jeg?

Grundet GDPR må vi desværre ikke sende lønsedler til medarbejdere hverken med posten eller via email. Derfor skal du, hvis du ikke har modtaget dine lønsedler i E-boks, kontakte din tidligere arbejdsgiver for at få udleveret dem.

Hvorfor må jeg ikke ringe og spørge DataLøn om min løn, når der står DataLøn på min lønseddel?

Din arbejdsgiver har indgået en aftale med DataLøn, og det er her kundeforholdet ligger. Grundet GDPR regler og af sikkerhedsmæssige årsager er det kun arbejdsgiveren eller den som står for at lave lønnen i virksomheden som vi må tale med.

Min arbejdsgiver er konkurs, og jeg har spørgsmål til min lønseddel mv., hvad gør jeg?

Når en arbejdsgiver er registreret konkurs, er det kurator/advokat, som varetager alt vedrørende konkursboet. Derfor skal du kontakte den kurator eller advokat, der har ansvaret for din arbejdsgivers konkursbo.

Jeg har ikke fået nogen feriepenge? Hvor er de?

Der kan være mange årsager til at du mangler dine feriepenge. Du skal derfor kontakte din arbejdsgiver, som kan undersøge hvorfor du ikke har modtaget dine feriepenge.

Hvor meget har jeg optjent i feriepenge?

Du kan nederst på din lønseddel se, hvor mange feriepenge du har optjent år til dato. Hvis du er i tvivl, kan du spørge din arbejdsgiver.

Min arbejdsgiver er konkurs, og jeg har spørgsmål til min feriepenge mv., hvad gør jeg?

Når en arbejdsgiver er registreret konkurs, er det kurator/advokat, som varetager alt ved konkursboet. Derfor skal du kontakte den kurator eller advokat, der har ansvaret for din arbejdsgivers konkursbo.

Hvorfor er mit skattekort ikke brugt på min løn?

Der kan være mange årsager til at dit skattekort ikke er blevet benyttet på din lønseddel. Det kan skyldes at du bruger det et andet sted, eksempelvis ved et andet arbejde, S.U. eller anden overførselsindkomst. Se efter, om det er dit CPR-nummer, der står på lønsedlen. Hvis ikke, eller hvis der er sket en fejl, så kontakt din arbejdsgiver.