Hvad er Nemkonto?
NemKonto er en bankkonto, som den enkelte har udpeget til at være den konto, hvor ydelser og andre udbetalinger fra det offentlige kan gå ind. Det vil ofte også være den konto, som en medarbejder også vælger at ville have sin løn indbetalt på, men ikke nødvendigvis.
Når man har en virksomhed med et CVR-nummer, og når man er arbejdsgiver, er der også tilknyttet en NemKonto til virksomheden. For som virksomhed er det også af og til aktuelt at modtage penge fra det offentlige. Det kan for eksempel være refusion i forbindelse med en medarbejder, der er på barsel. Eller det kan være, at man har overskydende moms eller skat og skal have penge tilbage i den anledning.
NemKonto er det fælles offentlige udbetalingssystem, og det er Digitaliseringsstyrelsen der er ansvarlig for det.
NemKonto til erhverv
Alle virksomheder med et CVR-nummer skal vælge hvilken af virksomhedens erhvervskonti, der skal være NemKontoen. Det valg skal du fortælle banken om. Med en medarbejdersignatur kan du altid tjekke, hvilken konto der står opført som virksomhedens NemKonto. Det er ikke muligt at bruge sit private NemID/MitID til at logge ind.
Hvis virksomheden har flere SE-numre eller P-numre, kan hvert nummer have tilknyttet sin egen NemKonto.
Nyt, nemt lønsystem?
Beregn din pris nu |
|
Derfor er DataLøn nemt
Løn skal være nemt. Derfor kan vi hjælpe dig i gang, køre lønnen for dig og har en masse automatiske funktioner.
Undgå fejl med DataLøn
Savner du prøveberegninger inden lønnen køres? Eller mulighed for at rette de fejl der er opstået? Brug vores system som din lønbogholder og få ro i maven med DataLøn.
Samlet finansløsning
Mangler du overblik, sammenhængende data og at kunne håndtere flere ansatte på en gang? DataLøn gør dit liv lettere.